22 Αυγ 2009

Η Ferrari του γιού μου


ΗΡΩΕΣ μου καλησπέρα. Έχω έναν γιο τον Θοδωρή που είναι 2 ½ χρονών. Όπως όλα τα αγοράκια της ηλικίας του λατρεύει τα αυτοκινητάκια. Παίζοντας μαζί του (επιτέλους ξαναπαίζω με αυτοκινητάκια με την δικαιολογία ότι έρχομαι πιο κοντά στο παιδί μου) γεννήθηκε το concept ενός σεμιναρίου για την οικονομική διαχείριση κομμωτηρίου.
Για να μην με περάσετε για τρελό, που ενώ παίζει με τον γιο του σκέφτεται σεμινάρια θα σας εξηγήσω τι έγινε. Είχαμε μπροστά μας 3 αυτοκινητάκια. Ένα πλαστικό (που του αγόρασε η γιαγιά από το πανηγύρι του Αγίου Παντελεήμονα), ένα μεταλλικό κόκκινο Saxo και μια γυαλιστερή, μεταλλική Ferrari. Και οι δύο μας, συγνώμη ο Θοδωρής εννοώ, ήθελε να παίζει μόνο με την κατακόκκινη Ferrari.
Σκεπτόμενος τι ήταν αυτό που κάνει την Ferrari, ακόμη και σαν παιχνίδι, τον πόθο παιδιών αλλά και ενηλίκων κατέληξα να παρομοιάζω το αυτοκίνητο με το κομμωτήριο και τι θα ήταν αυτό που ξεχωρίζει τα «καλά» κομμωτήρια όπως και την Ferrari από τα υπόλοιπα. Έτσι δημιουργήθηκε ένα σεμινάριο που έκανα σε πελάτες της ARTECOLOUR στην Αθήνα τον Μάιο του 2008.
Βασιζόμενος σε αυτό το σεμινάριο θα ξεκινήσουμε την γνωριμία μας με την άγνωστη ορολογία των οικονομικών όρων που ανέφερα στο άρθρο μου «Άγνωστες λέξεις και ξένες γλώσσες».
Το κομμωτήριο σας λοιπόν είναι ένα αυτοκίνητο. Αν είναι μικρομεσαίο ή supercar θα το δούμε σε επόμενο άρθρο. Οδηγός του αυτοκινήτου είναι ο ιδιοκτήτης του κομμωτηρίου. Και όπως ο πραγματικός οδηγός μπορεί να οδηγήσει μετά από κάποια μαθήματα οδήγησης, ο ιδιοκτήτης ενός κομμωτηρίου για να το διευθύνει πρέπει να κάνει μαθήματα οικονομικής διαχείρισης.

Για μένα η οικονομική διαχείριση σημαίνει:

 Να παρακολουθείς τα οικονομικά στοιχεία του κομμωτηρίου

Το να «κλείνουμε» το ταμείο στο τέλος της ημέρας είναι ο τρόπος που μας μάθανε τα πρώην αφεντικά μας ή οι γονείς που διαδεχθήκαμε, για να χειριζόμαστε τα οικονομικά του κομμωτηρίου.
Αυτό όμως δεν αρκεί. Πρέπει να γνωρίζουμε το κέρδος μας, από ποιες υπηρεσίες είναι τα περισσότερα έσοδα αλλά και να παρακολουθείς στοιχεία όπως η συχνότητα της επίσκεψης, ο μέσος όρος ανά επίσκεψη κτλ.

 Να γνωρίζεις πάντα που ξοδεύεις τα χρήματα σου

Να ξέρουμε πάνω κάτω τα έξοδα του κομμωτηρίου, χωρίς να τα έχουμε χωρίσει σε κατηγορίες όπως αγορές προϊόντων , λειτουργικά κτλ σίγουρα δεν βοηθάει στο να μπορείς να τα ελέγξεις αποτελεσματικά. Καλό είναι να υπάρχει μια κατηγοριοποίηση ώστε να ξέρουμε που ξοδεύουμε και τι πρέπει να περιορίσουμε για να μείνει και κάτι στην τσέπη μας.

 Να μπορείς να σχεδιάσεις το μέλλον σου χωρίς άγχος

Εάν γνωρίζουμε τα έσοδα και τα έξοδα σου θα μπορούμε να λύσουμε εύκολα προβλήματα όπως πότε να κάνω ανακαίνιση; Μπορώ να πάρω και άλλο συνεργάτη στο κομμωτήριο; Να κάνω αύξηση και πόση;
 Να είσαι ένα βήμα μπροστά από τους ανταγωνιστές σου

Αν κάνουμε τα παραπάνω θα έχουμε το περιθώριο να ελιχθούμε. Θα επενδύσουμε πιο εύκολα σε ένα καινούργιο «μηχάνημα», θα μπορούμε να κάνουμε διαφήμιση. Έτσι θα είμαστε μπροστά από τον ανταγωνισμό άρα θα έχουμε και περισσότερα έσοδα.

Θα αναλύσουμε το θέμα καλύτερα σε επόμενο άρθρο. Σας αφήνω για να ξαναπαίξω με τον γιο μου (και είναι και η Ferrari του ελεύθερη )

Δεν υπάρχουν σχόλια: