22 Αυγ 2009

Άγνωστες λέξεις και ξένες γλώσσες


ΗΡΩΕΣ μου καλησπέρα. Όπως ανέφερα και στο προηγούμενο άρθρο μου θα ξεκινήσουμε το ταξίδι μας προσπαθώντας να κατανοήσουμε καλύτερα το κομμωτήριο σαν επιχείρηση.


Πριν ξεκινήσω θέλω να σας μεταφέρω την δική μου εμπειρία επάνω στο θέμα. Ανέλαβα την οικογενειακή επιχείρηση (κομ/ριο) πριν 8 χρόνια. Η οικονομική διαχείριση της μητέρας μου μέχρι τότε ήταν: 1) Παίρνω το ταμείο στο τέλος της ημέρας στην τσέπη μου και το χρησιμοποιώ για τις προσωπικές μου ανάγκες και όπως μου κάνει κέφι. 2) Άγχος μέχρι να συγκεντρωθούν τα χρήματα ώστε να πληρωθούν υποχρεώσεις όπως ΤΕΒΕ, λογαριασμοί, γραμμάτια, μισθοί κτλ 3) Καμία  γνώση οικονομικών στοιχειών πχ μέσος όρος τζίρου τον μήνα, ετήσιες δαπάνες για αγορά προϊόντων, ποσοστό κέρδους 4) Δυσκολία στον υπολογισμό των χρημάτων που θα ήθελες να σου μείνουν στο τέλος της χρονιάς 5) Μεγάλο στοκ από απούλητα προϊόντα στα ράφια και στο βαφείο αλλά και πολλά ακόμα προβλήματα που δεν είναι της παρούσης.


Θέλοντας να βρω λύσεις σε όλα αυτά και να κοιμάμαι πιο ήρεμα τα βράδια ζήτησα την βοήθεια συμβούλου επιχειρήσεων με την ανάλογη αμοιβή  φυσικά. Όταν συναντήθηκα μαζί του ένοιωσα ότι είναι ένας εξωγήινος που μιλούσε μια άγνωστη γλώσσα λέγοντας λέξεις όπως break even, απόσβεση, business plan, ποσοστό κέρδους, αποθεματικά, διαχείριση προσωπικού και κάτι άλλα ακατανόητα. Όταν προσπάθησε να μου εξηγήσει με πιο απλά λόγια τι σημαίνουν αυτές οι λέξεις μπερδεύτηκα ακόμα περισσότερο και έφυγα τρέχοντας.


Μετά από λίγο καιρό και βουτηγμένος ακόμη στα προβλήματα που ανέφερα παραπάνω συνειδητοποίησα ότι ο σύμβουλος δεν ήταν εξωγήινος αλλά εγώ δεν ήμουν έτοιμος να τον ακούσω γιατί δεν ήξερα την γλώσσα που μιλάει. Τον πήρα λοιπόν τηλέφωνο, του ζήτησα συγνώμη για το ότι έφυγα τρέχοντας και ότι θα κλείναμε νέο ραντεβού αφού μάθαινα πρώτα αυτήν την αναθεματισμένη γλώσσα που λέγετε οικονομικά. Μου είπε ότι θα περιμένει και με συμβούλεψε επίσης να μάθω να οργανώνω τις σκέψεις μου γύρω από το κομ/ριο ώστε να γνωρίζω ακριβώς πιο είναι το πρόβλημα και να μου προτείνει τις κατάλληλες λύσεις.


Στο επόμενο άρθρο θα ξεκινήσω με απλό τρόπο να σας μαθαίνω αυτήν την ακαταλαβίστικη γλώσσα και στην συνέχεια το πώς θα οργανώσετε τις σκέψεις  σας γύρω από την επιχείρηση σας. Όταν φτάσουμε στο τέλος εύχομαι να βρείτε έναν αποτελεσματικό τρόπο να βγάζετε περισσότερα χρήματα μόνοι σας ή με την βοήθεια ειδικών. Ειδικών όμως που δεν θα σας πιάνουν ‘’κορόιδο’’, γιατί θα τους καταλαβαίνετε και θα ξέρουν ακριβώς πιο είναι το πρόβλημα σας. 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στο hairsalon.gr http://www.hairsalon.gr/business-articles/kommotirio-epixeirisi-break-even.php






Δεν υπάρχουν σχόλια: