4 Ιαν 2011

Κομμωτήρια και χαμένες ευκαιρίες

Υποχρεώσεις και έλλειψη χρόνου με ανάγκασαν να καθυστερήσω να γράψω κάποιο άρθρο. Αυτό το άρθρο είναι γραμμένο στην Αιδηψό. Είμαι σε αυτή τη λουτρόπολη ως εισηγητής σε σεμινάριο που διοργάνωσε γνωστή εταιρία προϊόντων κομμωτηρίου. Ως λουτρόπολη είναι γεμάτη επισκέπτες κυρίως το καλοκαίρι. Επειδή ο καιρός ήταν θαυμάσιος για Νοέμβριο, το βράδυ έκανα μια βόλτα στη πόλη. Πανέμορφη αλλά άδεια, χωρίς ζωή και με κλειστά τουριστικά καταστήματα και επιχειρήσεις εστίασης.

Εκτός από το ξενοδοχείο που διέμενα και μερικά ακόμα μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού, όλα τα υπόλοιπα ήταν κλειστά. Αναρωτήθηκα ποια ήταν η διαφορά μεταξύ του ξενοδοχείου αυτού και των υπόλοιπων. Γιατί αυτό είχε κόσμο ενώ τα υπόλοιπα ήταν αναγκασμένα να κλείσουν; Πως υπήρχαν επισκέπτες σε αυτό, ειδικά σε καιρούς οικονομικής δυσχέρειας και με τιμές αντίστοιχες ενός ξενοδοχείου της κατηγορίες του;

Καταρχήν ήταν σε εξαιρετική θέση, μπροστά στη θάλασσα, σε ένα όμορφο κτίριο. Ήταν το μοναδικό 5άστερο στην περιοχή, με εσωτερική και εξωτερική πισίνα και πολλές επιπλέον υπηρεσίες, όπως internet, spa, γυμναστήρια, playroom κτλ. Με καλό φαγητό, σίγουρα καλύτερο από άλλα εστιατόρια της πόλης, καλές εγκαταστάσεις και καλή συμπεριφορά των υπαλλήλων του.

Όσο για τον ανταγωνισμό, αυτός ανήκε σε χαμηλότερη κατηγορία, μακριά από τη θάλασσα, σε μικρότερα ή παλιότερα κτίρια, παρέχοντας λιγότερες υπηρεσίες, κυρίως διαμονή και πρωινό. Περιγράφοντας την κατάσταση νομίζω ότι μπορείτε να απαντήσετε μόνοι σας στο ποιοι παράγοντες κάνουν τη διαφορά.

Εγώ θα τους συνοψίσω σε έναν. Διαφοροποίηση σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Καλύτερη τοποθεσία, καλύτερο service, περισσότερες και διαφορετικές παρεχόμενες υπηρεσίες κτλ. Θα μπορούσαμε να εμπνευστούμε από αυτό και να λύσουμε κάποια από τα προβλήματα των δικών μας επιχειρήσεων; Και μην ρωτήσετε τι σχέση έχουν τα ξενοδοχεία με τα κομμωτήρια; Μην ξεχνάτε ότι και οι δύο είναι επιχειρήσεις παρεχόμενων υπηρεσιών. 

Ο ανταγωνισμός είναι έντονος μεταξύ μας. Παρέχουμε όμως όλοι τις ίδιες υπηρεσίες, προσφερόμενες συνήθως με τον ίδιο τρόπο, σε παρόμοιους, ομολογουμένως όμορφους, χώρους και παρόμοιες, τουλάχιστον τοπικά, τιμές. Πως θα μπορούσαμε λοιπόν να αντιδράσουμε;

1. Μάθετε τι επιθυμούν οι πελάτες σας. Αυτό γίνεται ζητώντας τους να συμπληρώσουν ερωτηματολόγιο που έχετε κάνει μόνοι σας ή με την βοήθεια ενός συμβούλου. Προσοχή στην διασφάλιση της ανωνυμίας των πελατών σας.

2. Παρακολουθήστε τον ανταγωνισμό. Δεν αρκεί να γνωρίζετε τις τιμές. Μάθετε και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών τους.

3. Δημιουργήστε νέες υπηρεσίες που μέχρι τώρα δεν παρείχατε στο κατάστημα σας ή αναβαθμίστε τις υπάρχουσες

4. Η αναβάθμιση των υπηρεσιών σας δεν σημαίνει απαραίτητα καλύτερη τεχνική. Πχ μπορεί να είναι βελτίωση της διαδικασίας υποδοχής του πελάτη ή της τηλεφωνικής επικοινωνίας

5. Δώστε στους πελάτες σας την αίσθηση ότι είναι το επίκεντρο. Δεν θέλει πολλά. Απλά ακούστε προσεκτικά όταν σας μιλάνε βλέποντας τους στα μάτια και καλύψτε όσο μπορείτε τις επιθυμίες τους

6. Χαμογελάτε. Ξέρω ότι είναι δύσκολο να το κάνετε συνέχεια, αλλά οι γυναίκες έρχονται στο κομμωτήριο κυρίως για να νοιώσουν καλύτερα και όχι για να προβληματιστούν ή να συμμερισθούν τα δικά σας προβλήματα.

7. Επενδύστε σε νέες τεχνολογίες και στην δημιουργία χώρων στο κομμωτήριο σας για νέες υπηρεσίες. Η κλασσική ανακαίνιση (βάφω, αλλάζω έπιπλα, φώτα και δάπεδο) νομίζω ότι δεν αρκεί για να αυξήσετε το τζίρο σας

8. Σκεφτείτε το ενδεχόμενο μετεγκατάστασης σε εμπορικότερο σημείο. Η κρίση θα σας διευκολύνει να βρείτε πιο εύκολα το κατάλληλο κατάστημα για εσάς

Κλείνω «παραποιώντας» το απόφθεγμα του Αισώπου «Και το παραμικρό καλό που κάνουμε, μπορεί να μας ανταποδοθεί πολλαπλάσια.» αντικαθιστώντας μια λέξη: «Και το παραμικρό διαφορετικό που κάνουμε, μπορεί να μας ανταποδοθεί πολλαπλάσια.»

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ

Το άρθρο δημοσιεύτηκε και στο HairCut.gr

Images from sxc.hu and istockphoto.com