15 Απρ 2010

Οικονομική κρίση στα κομμωτήρια


Ένας από τους γνωστότερους μύθους του Αισώπου είναι αυτός με το εργατικό μυρμήγκι και το
τεμπέλη τζίτζικα. Ο μύθος μιλάει για ένα μυρμήγκι που σε εποχή αφθονίας, όπως το καλοκαίρι και την άνοιξη, δούλευε ασταμάτητα μαζεύοντας αποθέματα για το χειμώνα. Φυσικά ο τζίτζικας κορόιδευε το μυρμήγκι για την σκληρή του δουλειά, ενώ αυτός καλοπερνούσε. Όταν ήρθε όμως ο χειμώνας ο πεινασμένος τζίτζικας, μας «άφησε» για άλλους κόσμους παρόλο ότι ζήτησε βοήθεια από το, σκληρό ομολογουμένως, μυρμήγκι που δεν του έδωσε καθόλου τροφή.

Και στη πραγματική οικονομία υπάρχουν 4 εποχές, τζίτζικες και μέρμηγκες. Μέχρι το 2007 ζούσαμε σε ένα ωραίο καλοκαιράκι, το 2008 έφτασε το φθινόπωρο και το 2010 ήρθε ο χειμώνας που ίσως κρατήσει και 2 χρόνια (ελπίζω όχι παραπάνω). Και οι πρώτοι «τζίτζικες» άρχισαν να διαπιστώνουν ότι δεν θα καταφέρουν να περάσουν αλώβητοι το «χειμώνα» της ελληνικής οικονομίας.
 
Τα προηγούμενα χρόνια της αφθονίας οι περισσότεροι ιδιοκτήτες κομμωτηρίων και γενικά οι  επιχειρηματίες ξέχασαν το μύθο του Αισώπου και υιοθέτησαν τη ζωή του τζίτζικα σπαταλώντας και ξοδεύοντας αλόγιστα τα χρηματικά τους αποθέματα (κεφάλαιο κίνησης). Σήμερα επιτυχημένα κομμωτήρια και επιχειρήσεις λόγω της αδυναμίας αποπληρωμής των χρεών τους οδηγούνται σε κλείσιμο.

Άλλα κομμωτήρια οδηγούνται  στη λύση του δανεισμού, σε τράπεζες που σαν το μέρμηγκα του Αισώπου κάποια στιγμή θα τους ζητήσουν να ξεπληρώσουν το δάνειο που τους έδωσαν ή θα τους το αρνηθούν, υπονομεύοντας έτσι το οικονομικό τους μέλλον

Τι πρέπει να κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε αυτούς τους «χειμώνες»;

·         Μη ξεχνάτε ότι το «χειμώνα» ακόμα και στην οικονομία διαδέχεται μια γλυκιά «άνοιξη» και ένα υπέροχο «καλοκαίρι», (οι λεγόμενοι οικονομικοί κύκλοι σύμφωνα με τους ειδικούς). Όποιος επιχειρηματίας λοιπόν αντέξει στη κρίση θα ανταμειφθεί σίγουρα αργότερα

·         Δημιουργήστε κεφάλαιο κίνησης. Δηλαδή κάποιο «κουμπαρά» από όπου θα παίρνετε χρήματα μόνο σε έκτακτες περιπτώσεις

·         Φροντίστε να συμπληρώσετε, με την πρώτη ευκαιρία, τα χρήματα που αφαιρέσατε από το κεφάλαιο κίνησης. Σίγουρα θα σας χρειαστούν  στο μέλλον


·         Αν το κομμωτήριο σας δεν έχει κεφάλαιο κίνησης φροντίστε να το δημιουργήσετε. Υπάρχει χρόνος ακόμα, αρκεί να γίνει ο πρώτος σας στόχος
·         Το ποσό που θα βάλετε στο κουμπαρά διαφέρει από κομμωτήριο σε κομμωτήριο. Υπολογίστε το ποσό σύμφωνα με τις δικές σας ανάγκες, αρκεί να γνωρίζετε τα έξοδα και τα έσοδα του κομμωτηρίου σας

·         Δεν θέλω να σας μπερδεύω με μαθηματικούς τύπους και ας με συγχωρήσουν όσοι γνωρίζουν από οικονομικά. Σας προτείνω να έχετε στην «άκρη» ένα ποσό από 5% έως 10% επί του τζίρου. Πχ αν έχετε έσοδα 100.000€ το κεφάλαιο κίνησης να είναι από 5.000€ έως 10.000€. Το ποσό ας προσδιοριστεί από εσάς αρκεί να κοιμάστε ήσυχοι, χωρίς να ανησυχείτε για το τι θα κάνετε σε περίπτωση ανάγκης


Ελπίζω το άρθρο να σας βοηθήσει, αυτό όμως που δεν πρέπει να ξεχνάτε είναι ότι το «καλοκαίρι» θα ξανάρθει, πάψτε να βλέπετε ειδήσεις στη τηλεόραση που μας τρομοκρατούν και πάρτε τα οικονομικά του κομμωτηρίου σας στα χέρια σας. 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στο www.haircut.gr

2 σχόλια:

evi είπε...

το παράδειγμα με το τζίτζικα που ανέφερες Χρηστο μου ισχύει δυστυχώς σε όλα τα επίπεδα της ζωής μας. Και επειδή είμαστε σε εποχή ισχνών αγελάδων, να δουμε πως θα τα βγαλουμε πέρα, εμείς όλοι οι ανέμελοι τζίτζικες του φραπέ.
καλό βράδυ

Hair Plus Academy είπε...

Evi το ζήτημα είναι να καταλάβουμε ότι πολλά πράγματα τα αντιμετωπίζουμε σαν τζίτζικες. Αν γίνει αυτό τότε σίγουρα θα αλλάξουν πολλά και κυρίως η ζωή μας