10 Οκτ 2009

Η διακόσμηση του κομμωτηρίου



Η πολυκατοικία της φωτογραφίας με ενέπνευσε για αυτό το άρθρο. Βρίσκετε στην Θεσσαλονίκη και χτίστηκε πριν από 10 χρόνια περίπου. Την βλέπω κάθε φορά που πηγαίνω σε έναν φίλο για καφέ και όπως θα διαπιστώσατε ως έμπνευση για τον σχεδιασμό της έχει ένα πλοίο. Ιδιοκτήτης της είναι ένας οικοδόμος, γνωστός για τις τεχνικές του γνώσεις. Πριν 8 χρόνια σε μια από τις συζητήσεις που κλασσικά συνόδευαν τον καφέ στο γραφείο του φίλου μου κύριο θέμα ήταν ο ιδιοκτήτης της. Τον παραδεχτήκαμε γιατί σχεδιάζοντας κάτι διαφορετικό από τα «κουτιά» που χτίζουν οι υπόλοιποι, έδινε την εντύπωση ανθρώπου με όραμα και αποφασιστικότητα. Κάπου εδώ θα αναρωτιέστε τι σχέση έχουν όλα αυτά με την διακόσμηση του κομμωτηρίου. Λίγο υπομονή και θα σας εξηγήσω.

Δυστυχώς για αυτόν, μετά από 10 χρόνια, σχεδόν όλα τα διαμερίσματα και τα καταστήματα είναι ακόμα απούλητα κάνοντας ίσως την επένδυση του αποτυχημένη και το όνειρό του εφιάλτη. Ο λόγος είναι προφανής και είναι ο σχεδιασμός της πολυκατοικίας. Για κάποιους η σχεδίαση ίσως να θεωρείται πρωτοποριακή, για άλλους ρομαντική, για τους περισσότερους όμως μια πολυκατοικία που να θυμίζει καράβι δεν είναι αυτό που φαντάζονται για το καινούργιο τους διαμέρισμα. Απότυχε λοιπόν γιατί έχτισε μια πολυκατοικία σύμφωνα με τα δικά του πρότυπα και όχι τα πρότυπα που επιτάσσει η αγορά.

Ας έρθουμε λοιπόν και στον χώρο μας. Όταν αποφασίσουμε να κάνουμε το δικό μας κομμωτήριο ή να το ανακαινίσουμε, οι περισσότεροι από εμάς το διακοσμούμε με το δικό μας γούστο. Δικαιολογημένα πολλές φορές, αφού οι ώρες που είμαστε στο κομμωτήριο είναι περισσότερες από αυτές που είμαστε στο σπίτι μας. Έτσι ο χώρος που είμαστε τις περισσότερες ώρες της ημέρας πρέπει να είναι ευχάριστος για εμάς. Η διακόσμηση του επίσης ακολουθεί το όραμα που έχουμε για το κομμωτήριο μας. Αυτό το όραμα δημιουργείται από τα κομμωτήρια που έχουμε εργαστεί, από φωτογραφίες τους σε περιοδικά, στο internet και από ανταγωνιστές που θεωρούμε επιτυχημένους.

Αυτό που δεν υπολογίζουμε είναι το target group μας. Ποιοι είναι δηλαδή οι πελάτες που απευθυνόμαστε; Και αυτό είναι πολύ σημαντικό για την επιτυχίας μας. Στα υποκαταστήματα αλυσίδων πχ MacDonalds, IKEA, Public η διακόσμηση είναι ίδια σε όλα. Η διακόσμηση τους δεν βασίστηκε στο προσωπικό γούστο των ιδιόκτητών τους αλλά σε άλλους παράγοντες. Ο σημαντικότερος παράγοντας σε αυτές τις επιχειρήσεις, που θα καθορίσει από το λογότυπο τους, την συμπεριφορά των υπαλλήλων τους μέχρι και την διακόσμηση είναι σε ποιους απευθύνονται. Εάν πουλάς είδη πολυτελείας πρέπει να διακοσμήσεις τον χώρο με τρόπο που να αποπνέει πολυτέλεια πχ κλασσικά έπιπλα, κλασσικά χρώματα. Εάν απευθύνεσαι σε νεανικό κοινό τα κλασσικά έπιπλα θα ήταν καταστροφή. Εδώ χρειάζεσαι μοντέρνα διακόσμηση και χρώματα. Ας με συγχωρήσουν οι διακοσμητές για τυχόν λάθη αλλά νομίζω ότι καταλάβατε τι θέλω να πω. 
 
Πριν ανακαινίσετε λοιπόν το κομμωτήριο σας ή ξεκινήσετε το νέο σας σκεφτείτε τον τύπο πελατών που έχετε ή θέλετε στο κομμωτήριο σας. Λάβετε υπόψη την περιοχή που βρίσκετε το κατάστημα σας και χαρακτηρίστε το στυλ της δουλειά σας. Πχ κάποιοι κομμωτές έχουν ροπή στα κλασσικά κουρέματα ενώ κάποιοι άλλοι στα μοντέρνα, άρα ένας νέος θα προτιμήσει τον δεύτερο. 
 
Αν συνδυάσετε τα παραπάνω με το προσωπικό σας γούστο η διακόσμηση του κομμωτηρίου σας θα γίνει και ένα ακόμη εργαλείο για να προσελκύσετε πελάτες και να αυξήσετε τα κέρδη της επιχείρησης σας.

Το άρθρο δημοσιέυθηκε στο Haircut.gr

http://haircut.gr/hc2/Pro/articles_levantis_decoration.asp

Δεν υπάρχουν σχόλια: