4 Σεπ 2009

Ο χρυσός συνδιασμός


Όπως και η πλειοψηφία των κομμωτών έκανα έναν «κύκλο» ως εργαζόμενος σε πολλά κομμωτήρια, ξεκινώντας από την σκούπα και φτάνοντας στην θέση του υπεύθυνου. Συγκρίνοντας τα κομμωτήρια που εργάστηκα (και δεν ήταν λίγα), συμπέρανα ότι τα πιο επιτυχημένα ήταν αυτά που συνδύαζαν 4 στοιχεία:
1. Όμορφος χώρος
2. Άριστη γνώση της κομμωτικής τέχνης
3. Το προσωπικό και ο ιδιοκτήτης πάντα ευγενικοί και χαμογελαστοί με τους πελάτες.
4. Καλές δημόσιες σχέσεις
Όταν ένοιωσα έτοιμος, έχοντας πάντα στο μυαλό μου τον «χρυσό» συνδυασμό τον 4 στοιχείων, έκανα το επόμενο βήμα ξεκινώντας το πρώτο μου κομμωτήριο συνεταιρικά με κάποιους συναδέλφους. Είχαμε φανταστική διακόσμηση, άριστη και συνεχόμενη εκπαίδευση, ο κόσμος μας αναγνώριζε αφού δουλεύαμε σε επιδείξεις μόδας, τηλεόραση και φωτογραφήσεις μόδας, ενώ η συμπεριφορά και το χαμόγελο ήταν ,σύμφωνα με τους πελάτες μας, το δυνατό μας σημείο.
Αισθανόμουν ότι ήμουν στην κορυφή του κόσμου και ότι το όνειρό μας για ένα επιτυχημένο κομμωτήριο θα γινόταν πραγματικότητα. Και μετά από 2 χρόνια βρέθηκα απότομα στον πάτο. Το κομμωτήριο δε πήγε τόσο καλά όσο θα θέλαμε. Τα έξοδα ήταν πολλά, μας φύγανε καλά χέρια που δεν μπορέσαμε να αντικαταστήσουμε, είχαμε πολλά ανοίγματα και κάποια άλλα προβλήματα μας οδήγησαν στην απόφαση να το κλείσουμε.
Μετά το αρχικό σοκ και επειδή πιστεύω ότι πρέπει να μαθαίνουμε από τα λάθη μας προσπάθησα να βρω τα δικά μας. Η αλήθεια είναι ότι ήμουν μπερδεμένος. Δεν μπορούσα να καταλάβω πως μια επιχείρηση που ακολουθούσε κατά γράμμα τον χρυσό συνδυασμό έκλεισε. Και τότε έπεσε στα χέρια μου ένα βιβλίο από την σειρά «Πλούσιος μπαμπάς, φτωχός μπαμπάς» του Robert T. Kiyosaki. Μια ερώτηση του με έκανε να καταλάβω ποιο ήταν το λάθος μου.
Ποιος δεν μπορεί (αν ψάξει και 2-3 συνταγές) να κάνει νοστιμότερο χάμπουργκερ από τα Goodys; Φαντάζομαι η πλειοψηφία. Τότε τι είναι αυτό που κάνει τα Goodys μια επιτυχημένη επιχείρηση; Η απάντηση είναι ένα ακόμη στοιχείο εκτός από τα 4 που ανέφερα παραπάνω και που κατάλαβα ότι έλειπε από το πρώτο μου κομμωτήριο. Αυτό είναι η οργάνωση. Το ότι ξέρουν ανά πάσα στιγμή ποιο χάμπουργκερ και σε τι ποσότητα πούλησαν, ότι έχουν ένα εξαιρετικό τμήμα marketing, το ότι έφτιαξαν εργοστάσιο (Hellenic Foods) που παράγει για λογαριασμό τους τα μπιφτέκια ή τα ψωμάκια θέλει σίγουρα καλή οργάνωση.
Στην δεύτερη λοιπόν προσπάθειά μου για ένα επιτυχημένο κομμωτήριο στον «χρυσό» συνδυασμό πρόσθεσα και την οργάνωση ως 5 στοιχείο. Και επειδή δεν χρειάζεται να είμαστε Goodys, αλλά ένα επιτυχημένο κομμωτήριο το να κρατάμε στοιχεία όπως έξοδα-έσοδα, πωλήσεις προϊόντων και αποθήκη είναι μια καλή αρχή.
Αν προβληματίζεστε πως να ξεκινήσετε  θα σας συμβούλευα να πάρετε έναν Η/Υ για να κρατάτε τα στοιχεία σας και να ξεκινήσετε να απαντάτε σε ερωτήσεις όπως: Τι πρέπει να κάνω για να κρατήσω στον χώρο μου ένα καλό χέρι; Πόσο είναι το κέρδος μου αν αφαιρέσω τον μισθό μου αφού και εγώ εργάζομαι και μάλιστα σκληρά στο κομμωτήριο μου; Πόσο είναι το ποσοστό κέρδους της επιχείρησης μου;
Ξέρω ότι δεν είναι εύκολο και εγώ προσπαθώ ακόμα. Το σίγουρο όμως είναι ότι έκανα την αρχή και όπως είπε κάποιος σοφός κινέζος ότι για να ξεκινήσεις ένα μεγάλο ταξίδι πρέπει να κάνεις το πρώτο βήμα.


Το άρθρο δημοσιεύθηκε στο haircut.gr
http://www.haircut.gr/hc2/Pro/articles_levantis_golden.asp

Δεν υπάρχουν σχόλια: