15 Απρ 2010

Οικονομική κρίση στα κομμωτήρια


Ένας από τους γνωστότερους μύθους του Αισώπου είναι αυτός με το εργατικό μυρμήγκι και το
τεμπέλη τζίτζικα. Ο μύθος μιλάει για ένα μυρμήγκι που σε εποχή αφθονίας, όπως το καλοκαίρι και την άνοιξη, δούλευε ασταμάτητα μαζεύοντας αποθέματα για το χειμώνα. Φυσικά ο τζίτζικας κορόιδευε το μυρμήγκι για την σκληρή του δουλειά, ενώ αυτός καλοπερνούσε. Όταν ήρθε όμως ο χειμώνας ο πεινασμένος τζίτζικας, μας «άφησε» για άλλους κόσμους παρόλο ότι ζήτησε βοήθεια από το, σκληρό ομολογουμένως, μυρμήγκι που δεν του έδωσε καθόλου τροφή.

Και στη πραγματική οικονομία υπάρχουν 4 εποχές, τζίτζικες και μέρμηγκες. Μέχρι το 2007 ζούσαμε σε ένα ωραίο καλοκαιράκι, το 2008 έφτασε το φθινόπωρο και το 2010 ήρθε ο χειμώνας που ίσως κρατήσει και 2 χρόνια (ελπίζω όχι παραπάνω). Και οι πρώτοι «τζίτζικες» άρχισαν να διαπιστώνουν ότι δεν θα καταφέρουν να περάσουν αλώβητοι το «χειμώνα» της ελληνικής οικονομίας.
 
Τα προηγούμενα χρόνια της αφθονίας οι περισσότεροι ιδιοκτήτες κομμωτηρίων και γενικά οι  επιχειρηματίες ξέχασαν το μύθο του Αισώπου και υιοθέτησαν τη ζωή του τζίτζικα σπαταλώντας και ξοδεύοντας αλόγιστα τα χρηματικά τους αποθέματα (κεφάλαιο κίνησης). Σήμερα επιτυχημένα κομμωτήρια και επιχειρήσεις λόγω της αδυναμίας αποπληρωμής των χρεών τους οδηγούνται σε κλείσιμο.

Άλλα κομμωτήρια οδηγούνται  στη λύση του δανεισμού, σε τράπεζες που σαν το μέρμηγκα του Αισώπου κάποια στιγμή θα τους ζητήσουν να ξεπληρώσουν το δάνειο που τους έδωσαν ή θα τους το αρνηθούν, υπονομεύοντας έτσι το οικονομικό τους μέλλον

Τι πρέπει να κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε αυτούς τους «χειμώνες»;

·         Μη ξεχνάτε ότι το «χειμώνα» ακόμα και στην οικονομία διαδέχεται μια γλυκιά «άνοιξη» και ένα υπέροχο «καλοκαίρι», (οι λεγόμενοι οικονομικοί κύκλοι σύμφωνα με τους ειδικούς). Όποιος επιχειρηματίας λοιπόν αντέξει στη κρίση θα ανταμειφθεί σίγουρα αργότερα

·         Δημιουργήστε κεφάλαιο κίνησης. Δηλαδή κάποιο «κουμπαρά» από όπου θα παίρνετε χρήματα μόνο σε έκτακτες περιπτώσεις

·         Φροντίστε να συμπληρώσετε, με την πρώτη ευκαιρία, τα χρήματα που αφαιρέσατε από το κεφάλαιο κίνησης. Σίγουρα θα σας χρειαστούν  στο μέλλον


·         Αν το κομμωτήριο σας δεν έχει κεφάλαιο κίνησης φροντίστε να το δημιουργήσετε. Υπάρχει χρόνος ακόμα, αρκεί να γίνει ο πρώτος σας στόχος
·         Το ποσό που θα βάλετε στο κουμπαρά διαφέρει από κομμωτήριο σε κομμωτήριο. Υπολογίστε το ποσό σύμφωνα με τις δικές σας ανάγκες, αρκεί να γνωρίζετε τα έξοδα και τα έσοδα του κομμωτηρίου σας

·         Δεν θέλω να σας μπερδεύω με μαθηματικούς τύπους και ας με συγχωρήσουν όσοι γνωρίζουν από οικονομικά. Σας προτείνω να έχετε στην «άκρη» ένα ποσό από 5% έως 10% επί του τζίρου. Πχ αν έχετε έσοδα 100.000€ το κεφάλαιο κίνησης να είναι από 5.000€ έως 10.000€. Το ποσό ας προσδιοριστεί από εσάς αρκεί να κοιμάστε ήσυχοι, χωρίς να ανησυχείτε για το τι θα κάνετε σε περίπτωση ανάγκης


Ελπίζω το άρθρο να σας βοηθήσει, αυτό όμως που δεν πρέπει να ξεχνάτε είναι ότι το «καλοκαίρι» θα ξανάρθει, πάψτε να βλέπετε ειδήσεις στη τηλεόραση που μας τρομοκρατούν και πάρτε τα οικονομικά του κομμωτηρίου σας στα χέρια σας. 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στο www.haircut.gr

8 Απρ 2010

8 συμβουλές για το 2010


Γεια σας ήρωες. Σας εύχομαι ένα 2010 γεμάτο αισιοδοξία, υγεία και λιγότερο άγχος. Ας ελπίσουμε ότι η κρίση έφυγε μαζί με το 2009. Όσον αφορά τις  Κασσάνδρες που προβλέπουν οικονομική κρίση και το 2010, ας τις αγνοήσουμε γιατί είμαστε έτοιμοι να την αντιμετωπίσουμε. Είναι καιρός να ανταμειφθούν αυτοί που αγαπάνε πραγματικά τη κομμωτική τέχνη και οι περίοδοι οικονομικής δυσπραγίας είναι η ευκαιρία που περιμένουν για να ξεχωρίσουν.

Ας δούμε τι μπορείτε να κάνετε στις επιχειρήσεις σας το 2010, άσχετα με το αν θα συνεχίσει να υπάρχει κρίση.

1.    Ξεκινήστε να κρατάτε οικονομικά στοιχεία, όπως έσοδα έξοδα, για το κομμωτήριο σας. Έτσι θα μπορέσετε να προβλέψετε το επερχόμενο πρόβλημα πχ έλλειψη κεφαλαίου κίνησης (ρευστού), πριν αυτό γίνει άλυτο.

2.    Μάθετε να «διαβάζετε» τα οικονομικά στοιχεία  και να βλέπετε μέσα από αυτά τα δυνατά και αδύνατα σημεία σας. Δεν χρειάζεται ιδιαίτερες γνώσεις και δεν είναι κάτι το δύσκολο. Αν δυσκολεύεστε απευθυνθείτε στον λογιστή σας ή στον προμηθευτή προϊόντων του κομμωτηρίου σας. Σίγουρα κάποιος από τους δύο θα σας βοηθήσει. Αν όχι τότε παρακολουθήστε σεμινάρια οικονομικής διαχείρισης. Επίσης θα σας βοηθήσει να διαβάσετε και τα προηγούμενα άρθρα μου στο Hairsalon.gr

3.    Αν υπάρχουν ήδη οικονομικά στοιχεία συγκρίνετε τα με περασμένες χρονιές (όχι μόνο με πέρυσι). Ίσως έτσι θα διακρίνετε τις τάσεις των πελατών σας και γενικά της αγορά και θα προετοιμάσετε καλύτερα το μέλλον.

4.    Μοιραστείτε τους προβληματισμού σας με τους συνεργάτες σας και ακούστε τους δικούς τους (πάντα σε ότι αφορά το κομμωτήριο). Είμαι σίγουρος ότι θα εκτιμήσουν ότι τους εμπιστεύεστε, θα πάψουν να λένε τη φράση «τι ανάγκη έχει αυτός/ή» και θα δείτε τα προβλήματα και τις λύσεις τους από μια άλλη οπτική γωνία.

5.    Ρωτήστε τους συνεργάτες σας αν έχουν ανάγκη για εκπαίδευση, συνδυάστε το με τις ανάγκες σας ως επιχείρηση και δημιουργήστε ένα αποτελεσματικό ετήσιο πρόγραμμα εκπαίδευσης. Τα σεμινάρια μπορείτε να τα κάνετε μόνοι σας, μέσω των εταιρειών εμπορίας ή να απευθυνθείτε σε μια σχολή μετεκπαίδευσης κομμωτών. Μην ξεχνάτε να αξιολογείτε τα αποτελέσματα των σεμιναρίων ή συνολικά του προγράμματος.

6.    Εντοπίστε τα αδύνατα σημεία της επιχείρηση σας και προσπαθήστε να τα διορθώσετε. Πολλές φορές ο εντοπισμός τους είναι δύσκολος από εσάς, γιατί δεν είστε αντικειμενικοί. Για αυτό μη διστάσετε να ρωτήσετε τους πελάτες με κάποιο ερωτηματολόγιο. Ρωτήστε και τους συνεργάτες σας, αρκεί να μην είναι πολύ καιρό στο κομμωτήριο γιατί παύουν να είναι και αυτοί αντικειμενικοί.

7.    Βρείτε τα δυνατά σας σημεία και βρείτε νέους τρόπους να τα εκμεταλλευτείτε. Αν για παράδειγμα είστε καλοί στις πωλήσεις προωθήστε νέες υπηρεσίες ή βάλτε προς πώληση στο χώρο σας αξεσουάρ και προϊόντα όπως καλλυντικά ή κοσμήματα.

8.    Για το τέλος αφήνω το πιο σημαντικό. Άσχετα με το ποια θα είναι τα βήματα σας για το 2010 ξεκινήστε σήμερα την υλοποίησή τους και μην περιμένετε. Ο χρόνος που χρειάζεται από το να βάλετε σε μια σειρά τις σκέψεις σας μέχρι  να δείτε τις πρώτα αποτελέσματα των ενεργειών σας, θα διαπιστώσετε ότι είναι πολύ μεγάλος. Παρόλα αυτά επιμένετε στους στόχους σας και αν κουραστείτε ή απογοητευτείτε θυμηθείτε ότι το μέλλον δεν αλλάζει αν πράττουμε και σκεφτόμαστε όπως και στο παρελθόν.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στο www.hairsalon.gr

6 Απρ 2010

Συνεργασία Hair Plus Academy και του Blog ΠΕΡΙΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ

Με χαρά σας ανακοινώνουμε ότι το blog perikommotikis.blogspot.com είναι πλέον το επίσημο blog της Hair Plus Academy, ακαδημίας μετεκπαίδευσης κομμωτών με έδρα την Θεσ/νίκη, που προσφέρει σεμινάρια κομμωτικής τέχνης και σεμινάρια οικονομικής διαχείρισης και marketing κομμωτηρίου. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της  Hair Plus Academy www.hairplus.gr