9 Δεκ 2009

7 συμβουλές για ευχαριστημένους πελάτες




Το να κάνετε ένα νέο πελάτη να ξανάρθει στο κομμωτήριο σας είναι μια πρόκληση. Οι πελάτες σήμερα είναι ενημερωμένοι και η σύγκριση σας με τα προηγούμενα κομμωτήρια που επισκέφτηκαν είναι δεδομένη. Ακολουθούν 7 συμβουλές που θα βοηθήσουν να τους προσεγγίσετε και να τους κερδίσετε.


Επαφή με τα μάτια: όταν μιλάτε μαζί τους μην αφαιρείστε κοιτώντας τι κάνουν οι συνεργάτες σας ή να μιλάτε με άλλους πελάτες διακόπτοντας την συζήτηση που ήδη έχετε. Πολλές φορές αυτό δημιουργεί την εντύπωση ότι δεν τους ακούτε και δεν τους δίνετε σημασία. Αν δεν μπορείτε να το αποφύγετε, ζητήστε πρώτα συγνώμη και όταν συνεχίσετε την συζήτηση με τον πελάτη σας επαναλάβετε αυτά που είπατε μέχρι τώρα.


Ανοικτές ερωτήσεις: Μην κάνετε ερωτήσεις που θα απαντηθούν με ένα ναι ή ένα όχι. Πχ Μην ρωτήσετε «Κάνετε πιστολάκι μετά το λούσιμο;» αλλά «Πως χτενίζετε τα μαλλιά σας μετά το λούσιμο;». Κάνοντας ανοικτές ερωτήσεις αντλείτε περισσότερες πληροφορίες από τον πελάτη σας, που θα σας διευκολύνουν να κάνετε μια πρόταση που να ικανοποιεί όλες τις ανάγκες του.


Ακούτε προσεκτικά: Ακούστε προσεκτικά τις απαντήσεις τους. Αν δεν το κάνετε μπορεί να σας διαφύγει κάποια σημαντική πληροφορία ενώ είναι πολύ πιθανό να νοιώσει ότι δεν του δίνετε σημασία.


Αφήστε να αγγίξει τα μαλλιά της: Πολλές φορές η γλώσσα του σώματος δίνει περισσότερες πληροφορίες για το τι θέλει ο πελάτης από την λεκτική επικοινωνία μαζί του. Επίσης η γλώσσα του σώματος (κινήσεις των χεριών στα μαλλιά του/της) δεν λέει ποτέ ψέματα. Για παράδειγμα θα εκπλαγείτε από τον αριθμό πελατισσών που λένε ότι θέλουν κοντά μαλλιά αλλά με τις κινήσεις τους δείχνουν ότι λατρεύουν τα μακριά.


Επιβεβαιώστε: Αφού έχετε ακούσει προσεκτικά όλες τις πληροφορίες που σας έδωσε, επαναλάβετε τις. Ο πελάτης θα νοιώσει σίγουρος ότι τον προσέξατε και ότι η πρόταση σας θα είναι σύμφωνη με τις επιθυμίες του.


Εξηγήστε τι θα κάνετε: Έτσι θα απαλλάξετε τον πελάτη σας από το άγχος της αναμονής μέχρι το τέλος της υπηρεσίας αφού θα ξέρει το τελικό αποτέλεσμα και δεν θα σας διακόπτει με ερωτήσεις του τύπου «και τώρα τι κάνεις;» ή «μήπως μου τα κουρεύεις πολύ;».


Συμβουλέψτε: Δώστε οδηγίες, πχ μετά από ένα κούρεμα, για το πώς η πελάτισσα σας θα διατηρεί και θα χτενίζει το μαλλί της ή τα προϊόντα που θα χρησιμοποιεί στο σπίτι της ώστε να έχει ένα όμορφο αποτέλεσμα μέχρι το επόμενο κούρεμα. Έτσι χτίζετε μια πιο βαθιά άρα και πιο σταθερή σχέση με τους πελάτες σας.


Το άρθρο δημοσιεύθηκε στο Haircut.gr
  photo from sxc.hu