25 Σεπ 2009

Η συμβουλή του μήνα


Αν είστε από τις γυναίκες που δεν καταφέρνουν να χτενίσουν την φράντζα τους, αυτό το άρθρο είναι για εσάς. Υπάρχουν μερικά μυστικά για να κάνετε μια επιτυχημένη φράντζα χωρίς κόπο.

1. Μην αφήνετε μετά το λούσιμο τα μαλλιά σας τυλιγμένα μέσα στην πετσέτα περισσότερο από 5 λεπτά. Αλλιώς υπάρχει η πιθανότητα η φράντζα σας να στεγνώσει με φορά αντίθετη από αυτήν που θέλετε.
2. Όταν τα στεγνώνετε ξεκινήστε πρώτα από την φράντζα στεγνώνοντάς την μόνο προς την κατεύθυνση που θα έχει όταν χτενιστούν τα μαλλιά σας.
3. Αφού τελειώσει το στέγνωμα ξεκινήστε το χτένισμα σας πάλι από την φράντζα και συνεχίστε στα υπόλοιπα.

Ακολουθήστε τις συμβουλές μας και θα έχετε πάντα μια καλοχτενισμένη φράντζα εύκολα και γρήγορα. Και εμείς στο κομμωτήριο δεν κάνουμε κάτι διαφορετικό.

photo from sxc.hu


Δημοσιεύθηκε στο Levantis Hair Group/Facebook

24 Σεπ 2009

Καλώς ήρθατε

Σκοπός του perikommotikis.blogspot.com είναι η δημιουργία μιας ανοικτής κοινότητας κομμωτών και καταναλωτών. Η δημιουργία σελίδας και στο Facebook θα βοηθήσει τους κομμωτές ώστε να μοιραστούν με συναδέρφους ερωτήσεις ή απορίες γύρω από την κομμωτική τέχνη αλλά και την επιχειρηματικότητα. Σαν πρώτο βήμα θα φιλοξενούνται άρθρα στο perikommotikis.blogspot.com που ελπίζω ότι θα είναι η αρχή για μια εποικοδομητική συζήτηση μεταξύ μας.
Η συμμετοχή των καταναλωτών θα μας βοηθήσει να μάθουμε ποιες είναι οι πραγματικές ανάγκες τους ενώ οι καταναλωτές θα εκτιμήσουν τους κομμωτές ως ευσυνείδητους επαγγελματίες, απαντώντας στις ερωτήσεις τους.
Ελπίζω και εύχομαι την ενεργή συμμετοχή σας σε αυτήν την προσπάθεια για να εξελίξουμε την τέχνη που αγαπάμε και να γίνουμε καλύτεροι επαγγελματίες.

4 Σεπ 2009

Ο χρυσός συνδιασμός


Όπως και η πλειοψηφία των κομμωτών έκανα έναν «κύκλο» ως εργαζόμενος σε πολλά κομμωτήρια, ξεκινώντας από την σκούπα και φτάνοντας στην θέση του υπεύθυνου. Συγκρίνοντας τα κομμωτήρια που εργάστηκα (και δεν ήταν λίγα), συμπέρανα ότι τα πιο επιτυχημένα ήταν αυτά που συνδύαζαν 4 στοιχεία:
1. Όμορφος χώρος
2. Άριστη γνώση της κομμωτικής τέχνης
3. Το προσωπικό και ο ιδιοκτήτης πάντα ευγενικοί και χαμογελαστοί με τους πελάτες.
4. Καλές δημόσιες σχέσεις
Όταν ένοιωσα έτοιμος, έχοντας πάντα στο μυαλό μου τον «χρυσό» συνδυασμό τον 4 στοιχείων, έκανα το επόμενο βήμα ξεκινώντας το πρώτο μου κομμωτήριο συνεταιρικά με κάποιους συναδέλφους. Είχαμε φανταστική διακόσμηση, άριστη και συνεχόμενη εκπαίδευση, ο κόσμος μας αναγνώριζε αφού δουλεύαμε σε επιδείξεις μόδας, τηλεόραση και φωτογραφήσεις μόδας, ενώ η συμπεριφορά και το χαμόγελο ήταν ,σύμφωνα με τους πελάτες μας, το δυνατό μας σημείο.
Αισθανόμουν ότι ήμουν στην κορυφή του κόσμου και ότι το όνειρό μας για ένα επιτυχημένο κομμωτήριο θα γινόταν πραγματικότητα. Και μετά από 2 χρόνια βρέθηκα απότομα στον πάτο. Το κομμωτήριο δε πήγε τόσο καλά όσο θα θέλαμε. Τα έξοδα ήταν πολλά, μας φύγανε καλά χέρια που δεν μπορέσαμε να αντικαταστήσουμε, είχαμε πολλά ανοίγματα και κάποια άλλα προβλήματα μας οδήγησαν στην απόφαση να το κλείσουμε.
Μετά το αρχικό σοκ και επειδή πιστεύω ότι πρέπει να μαθαίνουμε από τα λάθη μας προσπάθησα να βρω τα δικά μας. Η αλήθεια είναι ότι ήμουν μπερδεμένος. Δεν μπορούσα να καταλάβω πως μια επιχείρηση που ακολουθούσε κατά γράμμα τον χρυσό συνδυασμό έκλεισε. Και τότε έπεσε στα χέρια μου ένα βιβλίο από την σειρά «Πλούσιος μπαμπάς, φτωχός μπαμπάς» του Robert T. Kiyosaki. Μια ερώτηση του με έκανε να καταλάβω ποιο ήταν το λάθος μου.
Ποιος δεν μπορεί (αν ψάξει και 2-3 συνταγές) να κάνει νοστιμότερο χάμπουργκερ από τα Goodys; Φαντάζομαι η πλειοψηφία. Τότε τι είναι αυτό που κάνει τα Goodys μια επιτυχημένη επιχείρηση; Η απάντηση είναι ένα ακόμη στοιχείο εκτός από τα 4 που ανέφερα παραπάνω και που κατάλαβα ότι έλειπε από το πρώτο μου κομμωτήριο. Αυτό είναι η οργάνωση. Το ότι ξέρουν ανά πάσα στιγμή ποιο χάμπουργκερ και σε τι ποσότητα πούλησαν, ότι έχουν ένα εξαιρετικό τμήμα marketing, το ότι έφτιαξαν εργοστάσιο (Hellenic Foods) που παράγει για λογαριασμό τους τα μπιφτέκια ή τα ψωμάκια θέλει σίγουρα καλή οργάνωση.
Στην δεύτερη λοιπόν προσπάθειά μου για ένα επιτυχημένο κομμωτήριο στον «χρυσό» συνδυασμό πρόσθεσα και την οργάνωση ως 5 στοιχείο. Και επειδή δεν χρειάζεται να είμαστε Goodys, αλλά ένα επιτυχημένο κομμωτήριο το να κρατάμε στοιχεία όπως έξοδα-έσοδα, πωλήσεις προϊόντων και αποθήκη είναι μια καλή αρχή.
Αν προβληματίζεστε πως να ξεκινήσετε  θα σας συμβούλευα να πάρετε έναν Η/Υ για να κρατάτε τα στοιχεία σας και να ξεκινήσετε να απαντάτε σε ερωτήσεις όπως: Τι πρέπει να κάνω για να κρατήσω στον χώρο μου ένα καλό χέρι; Πόσο είναι το κέρδος μου αν αφαιρέσω τον μισθό μου αφού και εγώ εργάζομαι και μάλιστα σκληρά στο κομμωτήριο μου; Πόσο είναι το ποσοστό κέρδους της επιχείρησης μου;
Ξέρω ότι δεν είναι εύκολο και εγώ προσπαθώ ακόμα. Το σίγουρο όμως είναι ότι έκανα την αρχή και όπως είπε κάποιος σοφός κινέζος ότι για να ξεκινήσεις ένα μεγάλο ταξίδι πρέπει να κάνεις το πρώτο βήμα.


Το άρθρο δημοσιεύθηκε στο haircut.gr
http://www.haircut.gr/hc2/Pro/articles_levantis_golden.asp