22 Αυγ 2009

Η προστασία των μαλλιών σας το καλοκαίρι


Το καλοκαίρι αντηλιακή προστασία δεν χρειάζεται μόνο το δέρμα αλλά και  το μαλλί. Ήλιος, αλάτι και χλώριο της πισίνας αφυδατώνουν και ταλαιπωρούν την τρίχα. Έχετε διαπιστώσει άλλωστε ότι τους καλοκαιρινούς μήνες το ζωντανό έντονο χρώμα και η απαλότητα στα μαλλιά σας είναι άπιαστο όνειρο.
Χρησιμοποιείτε λοιπόν ένα σαμπουάν ή μια μάσκα που να αφαιρεί υπολείμματα χλωρίου και αλατιού από την τρίχα. Βάλτε πριν την θάλασσα ή την πισίνα ένα αντηλιακό προϊόν που να αδιαβροχοποιεί την τρίχα και καθημερινά  ένα προϊόν που να μην θέλει ξέβγαλμα και να προστατεύει από την καταστροφική για το χρώμα υπεριώδη ακτινοβολία. Κάνοντας τα παραπάνω, πολλές από εσάς δεν θα χρειάζεται να κόψετε τουλάχιστον 3 δάχτυλα από το πολύτιμο μακρύ μαλλί σας κάθε Σεπτέμβριο αλλά μόνο να ξαναφρεσκάρετε τις άκρες σας.


photos from sxc.hu

Η συμβουλή του μήνα



Οι καλοκαιρινές διακοπές για τους περισσότερους είναι ήδη παρελθόν. Τα θαμπά και ταλαιπωρημένα μαλλιά (ειδικά για αυτούς που δεν χρησιμοποίησαν αντηλιακά) είναι η νέα πραγματικότητα. Για να «συνέλθουν» πρέπει να ακολουθήσετε μερικά απλά βήματα.

1.    Κλείστε ένα ραντεβού στο κομμωτήριο για να καθαρίσετε τις ταλαιπωρημένες άκρες. Έτσι θα απαλλαγείτε από τυχόν ψαλίδα και θα μπορείτε να χτενίζετε τα μαλλιά σας γρήγορα και το χτένισμα θα διαρκεί περισσότερο

2.    Εάν βάφετε τα μαλλιά σας ζητήστε αυτή τη φορά από το κομμωτή σας ανανεώσει το χρώμα και στις άκρες που είναι θαμπές ή και ξεθωριασμένες από τον ήλιο, το αλάτι και το χλώριο της πισίνας. Εάν είναι φυσικά δοκιμάστε «διάφανες» βαφές όπως το Colour Touch Relights /00 που δίνει σε φυσικά ή βαμμένα μαλλιά extra λάμψη.

3.    Συμβουλευθείτε τον κομμωτή σας και αγοράστε μια μάσκα ενυδάτωσης για τα «διψασμένα» μαλλιά σας. Αν έχετε και ανταύγειες προτιμήστε μάσκα αναδόμησης που θα περιορίσει το σπάσιμο της τρίχας.

Προσέξτε λοιπόν τα μαλλιά σας και μην τα αφήνετε στην τύχη τους για να μην αφήσουν και αυτά. ΚΑΛΟ ΧΕΙΜΩΝΑ!!!!!!!!  


http://www.facebook.com/home.php#/pages/Thessaloniki-Greece/Levantis-Hair-Group/51918271532?ref=ts
photo from istock.com

Η Ferrari του γιού μου


ΗΡΩΕΣ μου καλησπέρα. Έχω έναν γιο τον Θοδωρή που είναι 2 ½ χρονών. Όπως όλα τα αγοράκια της ηλικίας του λατρεύει τα αυτοκινητάκια. Παίζοντας μαζί του (επιτέλους ξαναπαίζω με αυτοκινητάκια με την δικαιολογία ότι έρχομαι πιο κοντά στο παιδί μου) γεννήθηκε το concept ενός σεμιναρίου για την οικονομική διαχείριση κομμωτηρίου.
Για να μην με περάσετε για τρελό, που ενώ παίζει με τον γιο του σκέφτεται σεμινάρια θα σας εξηγήσω τι έγινε. Είχαμε μπροστά μας 3 αυτοκινητάκια. Ένα πλαστικό (που του αγόρασε η γιαγιά από το πανηγύρι του Αγίου Παντελεήμονα), ένα μεταλλικό κόκκινο Saxo και μια γυαλιστερή, μεταλλική Ferrari. Και οι δύο μας, συγνώμη ο Θοδωρής εννοώ, ήθελε να παίζει μόνο με την κατακόκκινη Ferrari.
Σκεπτόμενος τι ήταν αυτό που κάνει την Ferrari, ακόμη και σαν παιχνίδι, τον πόθο παιδιών αλλά και ενηλίκων κατέληξα να παρομοιάζω το αυτοκίνητο με το κομμωτήριο και τι θα ήταν αυτό που ξεχωρίζει τα «καλά» κομμωτήρια όπως και την Ferrari από τα υπόλοιπα. Έτσι δημιουργήθηκε ένα σεμινάριο που έκανα σε πελάτες της ARTECOLOUR στην Αθήνα τον Μάιο του 2008.
Βασιζόμενος σε αυτό το σεμινάριο θα ξεκινήσουμε την γνωριμία μας με την άγνωστη ορολογία των οικονομικών όρων που ανέφερα στο άρθρο μου «Άγνωστες λέξεις και ξένες γλώσσες».
Το κομμωτήριο σας λοιπόν είναι ένα αυτοκίνητο. Αν είναι μικρομεσαίο ή supercar θα το δούμε σε επόμενο άρθρο. Οδηγός του αυτοκινήτου είναι ο ιδιοκτήτης του κομμωτηρίου. Και όπως ο πραγματικός οδηγός μπορεί να οδηγήσει μετά από κάποια μαθήματα οδήγησης, ο ιδιοκτήτης ενός κομμωτηρίου για να το διευθύνει πρέπει να κάνει μαθήματα οικονομικής διαχείρισης.

Για μένα η οικονομική διαχείριση σημαίνει:

 Να παρακολουθείς τα οικονομικά στοιχεία του κομμωτηρίου

Το να «κλείνουμε» το ταμείο στο τέλος της ημέρας είναι ο τρόπος που μας μάθανε τα πρώην αφεντικά μας ή οι γονείς που διαδεχθήκαμε, για να χειριζόμαστε τα οικονομικά του κομμωτηρίου.
Αυτό όμως δεν αρκεί. Πρέπει να γνωρίζουμε το κέρδος μας, από ποιες υπηρεσίες είναι τα περισσότερα έσοδα αλλά και να παρακολουθείς στοιχεία όπως η συχνότητα της επίσκεψης, ο μέσος όρος ανά επίσκεψη κτλ.

 Να γνωρίζεις πάντα που ξοδεύεις τα χρήματα σου

Να ξέρουμε πάνω κάτω τα έξοδα του κομμωτηρίου, χωρίς να τα έχουμε χωρίσει σε κατηγορίες όπως αγορές προϊόντων , λειτουργικά κτλ σίγουρα δεν βοηθάει στο να μπορείς να τα ελέγξεις αποτελεσματικά. Καλό είναι να υπάρχει μια κατηγοριοποίηση ώστε να ξέρουμε που ξοδεύουμε και τι πρέπει να περιορίσουμε για να μείνει και κάτι στην τσέπη μας.

 Να μπορείς να σχεδιάσεις το μέλλον σου χωρίς άγχος

Εάν γνωρίζουμε τα έσοδα και τα έξοδα σου θα μπορούμε να λύσουμε εύκολα προβλήματα όπως πότε να κάνω ανακαίνιση; Μπορώ να πάρω και άλλο συνεργάτη στο κομμωτήριο; Να κάνω αύξηση και πόση;
 Να είσαι ένα βήμα μπροστά από τους ανταγωνιστές σου

Αν κάνουμε τα παραπάνω θα έχουμε το περιθώριο να ελιχθούμε. Θα επενδύσουμε πιο εύκολα σε ένα καινούργιο «μηχάνημα», θα μπορούμε να κάνουμε διαφήμιση. Έτσι θα είμαστε μπροστά από τον ανταγωνισμό άρα θα έχουμε και περισσότερα έσοδα.

Θα αναλύσουμε το θέμα καλύτερα σε επόμενο άρθρο. Σας αφήνω για να ξαναπαίξω με τον γιο μου (και είναι και η Ferrari του ελεύθερη )

Γειά σας ΗΡΩΕΣ



Γεια σας ΗΡΩΕΣ. Ο χαρακτηρισμός ήρωες αφορά όλους εσάς τους συναδέλφους που παλεύουν ώστε να ικανοποιήσουν όλες τις επιθυμίες και παραξενιές των πελατών πάντα με χαμόγελο και να κρατήσουν ένα κομ/ριο ζωντανό σε ένα χώρο με οξύ ανταγωνισμό και πολλά προβλήματα.
Πριν συνεχίσω θα ήθελα να ευχαριστήσω τους δημιουργούς του portal για την ευκαιρία που δίνουν σε μένα και όλους τους κομμωτές να εκθέσουμε τις ιδέες και τους προβληματισμούς μας. Ας είναι η αρχή ενός ταξιδιού με απώτερο σκοπό να βοηθήσουμε ο ένας τον άλλο και να βρούμε λύσεις που θα μας κάνουν καλύτερους επαγγελματίες και αποτελεσματικότερους επιχειρηματίες.
Τα 15 χρόνια ενασχόλησης με το κομμωτήριο και οι άπειρες συζητήσεις με συναδέρφους με οδήγησαν στις εξής διαπιστώσεις:
1. Οι Έλληνες κομμωτές/ριες είναι πολύ καλοί τεχνίτες. Δεν υστερούν τεχνικά σε τίποτα σε σχέση με συναδέρφους στο εξωτερικό.
2. Η πλειοψηφία των κομμωτηρίων είναι καλαίσθητα με μοντέρνα και «ακριβή» διακόσμηση.
3. Οι Έλληνες κομμωτές ακολουθούν τις τάσεις της μόδας και διψούν για συνεχή επιμόρφωση και εκπαίδευση ώστε να παρέχουν στους πελάτες τους το καλύτερο δυνατό.
Ας αναφέρουμε όμως και τα αρνητικά:
1. Πολύ μεγάλος ανταγωνισμός και πληθώρα καταστημάτων (πολλές φορές υπάρχουν κομμωτήρια το ένα απέναντι στο άλλο).
2. Τεχνικές σχολές που δεν προσφέρουν ικανοποιητική τεχνική κατάρτιση στους μαθητές τους. Πιο απλά δεν βγάζουν στην αγορά εργασίας καλούς κομμωτές.
3. Μεγάλο πρόβλημα στην εύρεση προσωπικού. Ένας από τους λόγους είναι και οι σχολές που ανάφερα προηγουμένως.
4. ενώ οι κομμωτές είναι πολύ καλοί τεχνίτες, πολλοί από αυτούς δεν είναι καλοί επιχειρηματίες.
Με την σειρά άρθρων μου που θα φιλοξενηθούν στο portal θα προσπαθήσω να αναλύσω και να προτείνω λύσεις σε αυτά τα προβλήματα αρχίζοντας με το πώς ο κομμωτής-καλλιτέχνης θα γίνει και καλύτερος επιχειρηματίας.
Σε αυτήν την προσπάθεια περιμένω και την δική σας συμμετοχή στέλνοντάς μου τις απόψεις σας και προτεινόμενες λύσεις ώστε να ξεκινήσει ταυτόχρονα και ένας εποικοδομητικός διάλογος αλλά και να με βοηθήσετε ώστε τα άρθρα να είναι πιο κοντά στις ανάγκες και αγωνίες μας ως κομμωτές.


Εύχομαι καλή επιτυχία στο portal και σε σας ΗΡΩΕΣ μου καλό ταξίδι με προορισμό την γνώση και την επαγγελματική καταξίωση.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στο hairsalon.gr

http://www.hairsalon.gr/business-articles/geia-sas-hrwes-business-articles.php

Thinking out of the box

Έχω ένα κομμωτήριο στην Θεσσαλονίκη συνεταιρικά με 2 εξαιρετικούς ανθρώπους την Μαρία και την Χρύσα. Η πορεία μας μέχρι να γίνουμε επιχειρηματίες είναι νομίζω η πορεία που έχει η πλειοψηφία των ιδιοκτητών κομμωτηρίων. Σπουδάσαμε σε μια σχολή, παρακολουθήσαμε πολλά σεμινάρια και εργαστήκαμε αρκετά χρόνια σε κομμωτήρια. Όταν νιώσαμε έτοιμοι ξεκινήσαμε την δική μας επιχείρηση.
Στα εγκαίνια του κομμωτηρίου ο παππούς μου μας πήρε σε μια άκρη και μας είπε μια ιστορία. Όταν ξεκίνησαν να μένουν μαζί με την γιαγιά (τονίζοντας ότι αυτό έγινε μετά τον γάμο τους, κλείνοντας το μάτι στις συνέταιρους μου) παρατήρησε το εξής. Όταν η γιαγιά μαγείρευε κοτόπουλο με πατάτες στον φούρνο , έψηνε σε άλλο ταψί τις πατάτες και σε άλλο το κοτόπουλο. Ρωτώντας την γιατί τα ψήνει σε δυο διαφορετικά ταψιά και δεν τα κάνει σε ένα μαζί, εκείνη του απάντησε ότι έτσι το μαγείρευε και η μητέρα της.
Την επόμενη μέρα πίνοντας καφεδάκι με την πεθερά του μια και τα πήγαιναν καλά μεταξύ τους, της έκανε την ίδια ερώτηση. Εκείνη απάντησε ότι έτσι μαγείρευε το κοτόπουλο με πατάτες και η μητέρα της. Αργότερα σε μια οικογενειακή γιορτή που ήταν παρών και η γιαγιά της γυναίκας του, της κάνει την ίδια ερώτηση. Εκείνη ακμαιότατη αν και 98 χρονών του είπε ότι παλιά κάθε μεσημέρι μαγείρευε και για τους εργάτες που δούλευαν για λογαριασμό του άντρα της. Επειδή ήταν πολλοί και ένα ταψί δεν έφτανε, χρησιμοποιούσε δύο. Ένα για το κοτόπουλο και ένα για τις πατάτες.
Τελειώνοντας την ιστορία, μας αφήνει μόνους και εμείς γελάμε συγκαταβατικά πιστεύοντας ότι είναι ανέκδοτο «παλιάς κοπής» και δεν το αναφέραμε ξανά. Το κομμωτήριο τα πρώτα 3 χρόνια είχε σταθερή αύξηση πελατών και τζίρου και ήμασταν όλοι ευχαριστημένοι. Από τον τέταρτο χρόνο άρχισε να δείχνει σημάδια στασιμότητας έχοντας καλούς τζίρους αλλά πολλά έξοδα και λιγότερους νέους πελάτες. Μετά από συζήτηση αποφασίσαμε να σηκώσουμε τα μανίκια και να δουλέψουμε ακόμη σκληρότερα. Το αποτέλεσμα ήταν μια μικρή βελτίωση όμως αυτά που μένανε στην τσέπη μας δεν αξίζανε όσο η κούραση από την προσπάθεια.
Μια Κυριακή πίνοντας καφέ και ψάχνοντας στο internet διαβάζω την φράση “out of the box”, αγαπημένη φράση των αμερικάνων, που σημαίνει σκέψου με διαφορετικό τρόπο από αυτόν που σκέφτεσαι ως τώρα. Στο μυαλό μου ήρθε η ιστορία του παππού στα εγκαίνια. Τότε κατάλαβα ότι δεν μας έλεγε κάποιο ανέκδοτο αλλά μια πολύτιμη συμβουλή για το πώς πρέπει να αντιμετωπίζουμε την επιχείρησή και την ζωή μας . Αν σκεφτόταν διαφορετικά η γιαγιά μου και δεν επαναλάμβανε, χωρίς να σκεφθεί τον λόγο, αυτά που έμαθε από την δική της μαμά, θα είχε λιγότερα ταψιά να πλύνει και πιο νόστιμες πατάτες γιατί θα έπαιρναν γεύση από το κοτόπουλο. Ακολουθώντας την συμβουλή του λοιπόν αρχίσαμε να εφαρμόζουμε καινούργιες ιδέες και σταματήσαμε να αναπαράγουμε ή να βελτιώνουμε μόνο αυτά που μάθαμε στην σχολή που τελειώσαμε, στα σεμινάρια που παρακολουθήσαμε και στα κομμωτήρια που δουλέψαμε.
Αυτός ο τρόπος σκέψης βοήθησε ώστε το κομμωτήριο να αποκτήσει τη φήμη του πιο μοντέρνου και πρωτοποριακού κομμωτηρίου στην περιοχή μας και φυσικά εμάς μας έκανε να έχουμε περισσότερα κέρδη και καλύτερη ποιότητα ζωής.
Αν λοιπόν νιώθετε ότι βρίσκεστε σε οικονομικό αδιέξοδο ή δεν έχετε καθόλου ελεύθερο χρόνο για σας και τους ανθρώπους που σας χρειάζονται περισσότερες ώρες δίπλα τους, ξεχάστε αυτά που γνωρίζατε μέχρι τώρα (κρατώντας φυσικά τα θετικά) και προσπαθήστε να λύσετε τα προβλήματα του κομμωτηρίου σας με νέους τρόπους. Ξέρω ότι δεν είναι εύκολο αλλά αφού δεν έχετε βρει λύσεις μέχρι τώρα τι έχετε να χάσετε απλά προσπαθώντας να σκέπτεστε “OUT OF THE BOX” ;

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στο haircut.gr


Άγνωστες λέξεις και ξένες γλώσσες


ΗΡΩΕΣ μου καλησπέρα. Όπως ανέφερα και στο προηγούμενο άρθρο μου θα ξεκινήσουμε το ταξίδι μας προσπαθώντας να κατανοήσουμε καλύτερα το κομμωτήριο σαν επιχείρηση.


Πριν ξεκινήσω θέλω να σας μεταφέρω την δική μου εμπειρία επάνω στο θέμα. Ανέλαβα την οικογενειακή επιχείρηση (κομ/ριο) πριν 8 χρόνια. Η οικονομική διαχείριση της μητέρας μου μέχρι τότε ήταν: 1) Παίρνω το ταμείο στο τέλος της ημέρας στην τσέπη μου και το χρησιμοποιώ για τις προσωπικές μου ανάγκες και όπως μου κάνει κέφι. 2) Άγχος μέχρι να συγκεντρωθούν τα χρήματα ώστε να πληρωθούν υποχρεώσεις όπως ΤΕΒΕ, λογαριασμοί, γραμμάτια, μισθοί κτλ 3) Καμία  γνώση οικονομικών στοιχειών πχ μέσος όρος τζίρου τον μήνα, ετήσιες δαπάνες για αγορά προϊόντων, ποσοστό κέρδους 4) Δυσκολία στον υπολογισμό των χρημάτων που θα ήθελες να σου μείνουν στο τέλος της χρονιάς 5) Μεγάλο στοκ από απούλητα προϊόντα στα ράφια και στο βαφείο αλλά και πολλά ακόμα προβλήματα που δεν είναι της παρούσης.


Θέλοντας να βρω λύσεις σε όλα αυτά και να κοιμάμαι πιο ήρεμα τα βράδια ζήτησα την βοήθεια συμβούλου επιχειρήσεων με την ανάλογη αμοιβή  φυσικά. Όταν συναντήθηκα μαζί του ένοιωσα ότι είναι ένας εξωγήινος που μιλούσε μια άγνωστη γλώσσα λέγοντας λέξεις όπως break even, απόσβεση, business plan, ποσοστό κέρδους, αποθεματικά, διαχείριση προσωπικού και κάτι άλλα ακατανόητα. Όταν προσπάθησε να μου εξηγήσει με πιο απλά λόγια τι σημαίνουν αυτές οι λέξεις μπερδεύτηκα ακόμα περισσότερο και έφυγα τρέχοντας.


Μετά από λίγο καιρό και βουτηγμένος ακόμη στα προβλήματα που ανέφερα παραπάνω συνειδητοποίησα ότι ο σύμβουλος δεν ήταν εξωγήινος αλλά εγώ δεν ήμουν έτοιμος να τον ακούσω γιατί δεν ήξερα την γλώσσα που μιλάει. Τον πήρα λοιπόν τηλέφωνο, του ζήτησα συγνώμη για το ότι έφυγα τρέχοντας και ότι θα κλείναμε νέο ραντεβού αφού μάθαινα πρώτα αυτήν την αναθεματισμένη γλώσσα που λέγετε οικονομικά. Μου είπε ότι θα περιμένει και με συμβούλεψε επίσης να μάθω να οργανώνω τις σκέψεις μου γύρω από το κομ/ριο ώστε να γνωρίζω ακριβώς πιο είναι το πρόβλημα και να μου προτείνει τις κατάλληλες λύσεις.


Στο επόμενο άρθρο θα ξεκινήσω με απλό τρόπο να σας μαθαίνω αυτήν την ακαταλαβίστικη γλώσσα και στην συνέχεια το πώς θα οργανώσετε τις σκέψεις  σας γύρω από την επιχείρηση σας. Όταν φτάσουμε στο τέλος εύχομαι να βρείτε έναν αποτελεσματικό τρόπο να βγάζετε περισσότερα χρήματα μόνοι σας ή με την βοήθεια ειδικών. Ειδικών όμως που δεν θα σας πιάνουν ‘’κορόιδο’’, γιατί θα τους καταλαβαίνετε και θα ξέρουν ακριβώς πιο είναι το πρόβλημα σας. 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στο hairsalon.gr http://www.hairsalon.gr/business-articles/kommotirio-epixeirisi-break-even.php